Pengalaman Jadi Guru Muda

salam :)



ari ni pada 2 april 2011 ari sabtu kat dewan ujana ilmu ade bengkel math..aku kena ajar member form5...wah !!giler ar..aku takut betul aku salah ajar darx darx ni..yela, kang dorang salahkan aku plak..aku bukan pandai sangat dalam subjek math ni..lagi lagi aku tak minat subjek tuu..nasib la cikgu yus da ready kan guru guru muda ni..nak tau sape guru mudanya ? ni hahh :-

1. ana
2. ayu
3. anis
4. anim
5. ema
6. nemo
7. emy
8. pika
9. lynn
10. feha
11. ain
12. sara
13. keceng
14. habib
15. arel
16. mirul
17. ayie
18. atin
19.ira
20.nizam
21.syed
22. nora
23. atira ( saya la tuu )

guru muda kena datang awal kol 8, yang lain kol 8.30..10 minit sbelum kol 8 aku da sampai..sorang sorang je..yang lain sume form3..segan giler aku...bile da ramai yang datang guru muda start susun kerusi, bagi bagi kelas..aku ngan anim pilih kelas MPV group faqih..selalu yang oke ngan faqih, sure oke ngan aku an ?mase susun meja plak..tibe tibe..GEDEBUUSSSSHHH ! disertai ngan jeritan kecil (poyosnye !) rupe rupenye air anim tumpah kat lantai dewan tuu..bapak segan die..tu la, air letak atas kerusi pas tu gi tolak kerusi tu..mane tak jatuh..HAHA ! cian anim...darx group aku ade 7 orang..sume oke oke belaka...boleh diajar..cume azraf ngan tengku susah ckit..btw, azraf boleh wat sendiri bile kali ke 2 dan ke 3..tapi tengku aku kena ajar satu satu gak..payah sungguh..sangat menguji kesabaran..ape ape pown aku seronok dapat ajar membe kelas lain..selain dapat tolong dorang paham, aku dapat ingatkan untuk diri aku sendiri..aku kagum dan respek giler kat dorang..tetap hormat kat aku dan anim walaupun tak layak nak ajar dorang..azraf sampai tak gi rehat sebab nak wat latihan tu..banyak sebab aku kagum kat dorang :-

1.datang bengkel walaupun tahu kteorang yang ajar
2.hormat kteorang
3.semangat wat latihan
4.tak malu mintak kteorang ajar..

aku epy dapat ajar dan tolong dorang..paling aku terharu kata kata azraf "tira jasamu dikenang" dan "tira terima kasih sebab ajar aku"..hilang penat bile dengar macam tu..baru aku tahu penatnye jadi seorang guru dan perasaan seorang guru bile anak murid die hargai ape yang die ajar..gud luck darx darx group aku dan anim tadi..harap korang dapat jawab soalan dan tak gagal ujian math nanti...

MOOD : EPY + ENJOY + IKHLAS

salam :)

0 person:

Post a Comment